Fason Yedek Parça Üretimi, genelde büyük işletmelerin büyük sanayi modelinin oldukça yaygın bir üretim modelidir. Bir ana şirket kendi özel markasına yüklü siparişlerle üretiminin yetmediği anlarda güvenilir bulduğu alt firmalara yani kendinden küçük üreticilere [Fason Üreticiye) yaptırır. Bu süreç çeşitli anlaşmalar sağlanarak kalite, güvenilirlik, model eşleşme gibi bir çok seçenekde hemfikir olunduktan sonra anlaşma sağlanır. Her iki taraf içinde belirli çıkarlar doğrultusunda anlaşma olumlu sonuçlanarak üretim yapılmaktadır. Fason Yedek Parça Üretimi için detaylı inceleme için gelin hep birlikte alt incelemelerini yapalım.
Fason Üretimi Tanımından Başlayalım, Fason Yedek Parça Üretim, kendi ürettiği ve satışını yani kısacası ticaretini yaptığı ürünleri bir başka firmaya ürettirmesidir. Bu durum genellikle ana şirketin şartlarıyla daha çok ilerlemektedir. Ana şirket mühendislik, tasarım, gibi süreçleri kendi bünyesinde tamamlamaktadır. Sonrasında dış kaynaklı bir üreticiye işlemleri vermektedir. Bu aşamadan sonra sonra en önemli kısımlardan biri olan üretim kısmı Fason Yedek Parça Üreticisi ana sağlayıcının kalite standrtlarına uygun bir şekilde parçayı üretmesi gerekmektedir. Ana sağlayıcının kalitesini tutturmak güven sağlamak tamamen fason üreticiye bağlıdır.
Fason Üretimin Avantajları hakkında konuya değinmeseydik olmazdı, çünkü ana sğlayıcıların yardımına koşan Fason Üreticiler genellikle işlerini sağlam ve kaliteli yaptıklarını ispatladıktan sonra ana sağlayıcının üstünden büyük bir yükü omuzladıklarını unutmayalım. Ana sağlayıcı Fason üreticiye başvurma nedeni zaten bellidir yetişmeyecek yetiştiremediği ürünleri anında temin etmek en önemli hususlardan biridir. Öncelikle Ana sağlayıcının Maliyet Tasarrufuna büyük bir katkıda bulunur Fason Üreticiler.
Fason üretim, ana şirketin üretim kapasitesini artırmasına veya mevsimsel taleplere hızlı bir şekilde yanıt vermesine olanak tanır. Farklı fason üreticilerle çalışmak, şirketin esnekliğini artırır. Fason üreticiler genellikle belirli bir alanda uzmanlaşmıştır ve bu sayede yüksek kaliteli ürünler üretme kapasitesine sahiptirler. Bu, ana şirketin markasının güvenilirliğini artırır. Yeni ürünlerin pazara hızlı bir şekilde sunulması, fason üretim sayesinde mümkün olur. Üretim süreçlerinin hızla başlatılması, ana şirketin rekabet avantajını korumasına yardımcı olur.